Kortillinen Murhamysteeri, jossa vierailla roolihahmot, mahdollista väkivaltaa
Glamourettes -showtanssiryhmän tyrannimainen ryhmänjohtaja kuolee mystisesti ja seuraa valtataistelu ryhmän herruudesta. Pääosaa Glamourettesin skandaalinkäryisessä arjessa näyttelevät normaalistikin juorut, valehtelu sekä ristiinmenevät suhteet miespuolisen Well Hung -tanssiryhmän jäsenten kanssa. Itsenäiset, asenteelliset ja sopivan röyhkeät tytöt pitävät huolen siitä, että yksikään salaisuus tai salajuoni ei jää paljastumatta, kun kaikki tavoittelevat vallankahvaa!
Toinen toistaan tärkeämpi, kauniimpi ja parempi tanssijatar haluaa luotsata Glamourettes -tanssiryhmän uuteen parempaan tulevaisuuteen naisporukoille tarkoitetussa Mysteerissä. Polttari- tai synttärisankari on tarinan keskiössä oleva tanssiryhmän manageri Super-Leila, joka yrittää pitää toistensa kurkussa olevan kanalauman jossain järjestyksessä, jotta seuraava keikka saadaan kunnialla hoidettua.
Jokainen vieras saa oman roolihahmon etukäteen toimitettuna sähköisesti (tarinassa lähtökohtaisesti vain naispuoleisia roolihahmoja)
Tuoni Studioiden isäntä ohjeistaa vieraat toimintaan sekä ohjelmassa käytettäviin sääntöihin
Vieraille jaetaan nimikyltit, tulostetut hahmolaput sekä ohjelmassa käytettävät kortit ja esineet illan aluksi
Ohjelmassa on mahdollista tapella tai eliminoida muita roolihahmoja
Ohjelman kesto on noin 2-3 h riippuen vierasmäärästä sekä mahdollisesta ruokailusta
Ohjelma on tällä hetkellä saatavissa vain suomeksi
ROOLIHAHMOT
Päivänsankari on ryhmän manageri ja hänen kätensä ovat melkoisen täynnä luotsatessaan tanssiryhmän omanarvontuntoisia kaunottaria: missejä, prinsessoja, tanssijoita, urheilijoita ja turhaakin turhempia julkkiksia, joilla on kaikilla oma suunnitelmansa tanssiryhmän kohtalon suhteen.
PUKEUTUMINEN
Mitä pinkimpi, sen parempi. Juhlat voi järjestää täytenä yllätyksenä päivänsankarille, joten hänelle voi varata teemaan ja rooliin sopivan puvustuksen valmiiksi.
Teeman mukainen pukeutuminen elävöittää Murhamysteeriä ja on ehdottoman suositeltavaa. Roolihahmoista saa tarkempia pukeutumisvinkkejä ja hahmoille ominaisia piirteitä tulevaan ohjelmaan. Pukeutuminen ei ole kuitenkaan kynnyskysymys osallistumiseen, vaan riittää, että tuntee olonsa kotoisaksi valitsemassaan asussa. Vaatekaapista löytyvä puvustus on varmasti riittävä, ellei halua tehdä hankintoja pukuvuokraamoista, kirpputoreilta tai naamiaisasustekaupoista.
OHJELMAAN LIITTYVÄT REKVISIITAT
Murhamysteerissä hyödynnetään erilaisia kortteja (kyvyt, salaisuudet, juorut, esineet) apuvälineinä ja ratkaisun avaimina. Näiden käyttö selvitetään perinpohjaisesti illan aluksi, ja tarvittaessa isäntä opastaa käytössä koko illan ajan. Tärkeintä on kuitenkin muistaa, että ratkaisu on harvemmin yhden ainoan kortin takana, vaan sitä varten joutuu yhdistämään niin korteista kuin hahmoiltakin saatavaa tietoa. Kaikki ohjelmaan olennaisesti liittyvät esineet annetaan vieraille illan aluksi, eikä mitään hahmoissa mainittuja esineitä tai aseita tarvitse ottaa mukaan.
TILA JA TEKNIIKKA
Juhlatilassa on hyvä olla tilaa liikkumiseen ja riittävästi istumapaikkoja mahdollista ruokailua varten. Tila voi olla hotellin sviitti, luksusmökki, kattosauna, ravintolan kabinetti tai vaikka tarpeeksi tilava yksityisasunto. Ei tarvetta esitystekniikalle tai puheäänentoistolle, sopiva tunnelma saadaan kaiuttimista pauhaavista tanssihiteistä.
LISÄTIETOJA JA VINKKEJÄ OSALLISTUMISEEN
Osallistuminen ei vaadi näyttelijänlahjoja tai vuorosanojen opettelua, eikä ketään pakoteta esiintymään mukavuusalueensa ulkopuolella. Heittäytymällä tarinaan ja omaan roolihahmoonsa saa kuitenkin ohjelmasta eniten irti.
Suosittelemme ottamaan mukaan lukulasit, mikäli tarvitsee niitä tekstin lukemiseen.
Murhamysteereissä tiedonjako ja yhteistyö ovat avaimia onnistumiseen, ja suosittelemme etsimään vieraiden joukosta ne hahmot, joiden kanssa voi liittoutua tai joilta voi saada hyödyllistä tietoa.
Jokaisella hahmolla on oma agendansa, joten ihan kaikkiin ei kannata luottaa sokeasti.
Paikalla olevalta isännältä voi aina kysyä lisää vinkkejä, että miten pääsee etenemään tarinassa, hahmon tavoitteissa tai murhan ratkaisussa.