top of page
Salamurhaajien kilta

SALAMURHAAJIEN KILTA

Kuka on petturi ammattitappajien joukossa?

2,5-3 h |

15-60 |

Suomi / englanti

Murhamysteerissä käytetään korttimekaniikkaa

Roolihahmot

Jokainen vieras saa oman roolihahmonsa

Sisältää väkivaltaa

Pelissä on mahdollista eliminoida muita vieraita

Kortillinen Murhamysteeri, jossa vierailla roolihahmot, mahdollista väkivaltaa

Pahamaineiset palkkamurhaajat ympäri maailmaa kokoontuvat yhteen kehumaan töillään sekä tapaamaan vanhoja ystäviä ja kilpailijoita. Yksi on kuitenkin joukosta poissa, sillä Killan varainhoitaja Donnie Cash löytyy selkäänpuukotettuna vuosikokouksen aamuna tyhjän kassaholvin edestä. Ovatko Killan rahavarat vaarassa ja joutuvatko salamurhaajat jatkossa oikeisiin töihin?

Killan tiloissa ja tilaisuuksissa toisten jäsenten murhaaminen on ankarasti kiellettyä, joten joku tulee maksamaan teostaan kalleimman hinnan. Vieraiden tehtäväksi jää päättää kuka joutuu tästä tilille. Tekijän löytämistä ei varsinaisesti helpota se, että jokainen Killan jäsen on murhaamisen ammattilainen ja potentiaalisia epäiltyjä on juhlasali täynnä. Ryhdy etsiväksi ja selvitä tapaus tai aiheuta kaaosta ja nouse valtaan - sinä päätät.

 

Salamurhaajien Kilta on suosittu erityisesti yritysten sisäissä tilaisuuksissa, sillä se on omiaan irrottamaan kaikki vieraat arjesta. Tapahtumat kiteytyvät hyvin Salamurhaajien Killan sloganiin Mors certa, hora incerta (Kuolema on varma, ajankohta epävarma). Tarina on ryhmävetoinen, sillä palkkatappajat on jaettu eri mantereilla toimiviin jaostoihin, jotka eivät aina tule toimeen keskenään. Henkilöstöasiat asettavat haasteita jopa salamurhaajille.

  • Jokainen vieras saa oman roolihahmon etukäteen toimitettuna sähköisesti

  • Tuoni Studioiden isäntä ohjeistaa vieraat toimintaan sekä ohjelmassa käytettäviin sääntöihin

  • Vieraille jaetaan nimikyltit, tulostetut hahmolaput sekä ohjelmassa käytettävät kortit ja esineet illan aluksi

  • Ohjelmassa on mahdollista tapella tai eliminoida muita roolihahmoja

  • Ohjelman kesto on noin 2,5-3 h riippuen vierasmäärästä sekä mahdollisesta ruokailusta

  • Ohjelma on mahdollista toteuttaa suomeksi tai englanniksi

 

ROOLIHAHMOT JA RYHMÄT

Kukaan ei ole salamurhaaja syntyessään, vaan kyseessä on kutsumusammatti. Toiset ovat aloittaneet pahaisina pikkurikollisina, toiset taas kivikovina ammattisotilaina. Sitten on niitäkin, jotka ovat rikkaita joilla on vain tylsää. Killan jäsenet on jaettu ympäri maailmaa miehistöihin, joita yhdistää kylmä veri ja erottaa tulinen kilpailu paremmuudesta. Killan johto yrittää parhaansa mukaan pitää yllä rauhaa ja rekrytoida kokelaista uusia jäseniä.

 

PUKEUTUMINEN

Salamurhaajat pukeutuvat tyylilleen uskollisesti jakkuihin ja pukuihin. Kullakin ryhmittymällä on myös oma värinsä, jota voi tunnustaa vaatetuksessaan niin halutessaan. Teeman mukainen pukeutuminen elävöittää Murhamysteeriä ja on ehdottoman suositeltavaa. Roolihahmoista saa tarkempia pukeutumisvinkkejä ja hahmoille ominaisia piirteitä tulevaan ohjelmaan. Pukeutuminen ei ole kuitenkaan kynnyskysymys osallistumiseen, vaan riittää, että tuntee olonsa kotoisaksi valitsemassaan asussa. Vaatekaapista löytyvä puvustus on varmasti riittävä, ellei halua tehdä hankintoja pukuvuokraamoista, kirpputoreilta tai naamiaisasustekaupoista.

OHJELMAAN LIITTYVÄT REKVISIITAT

Murhamysteerissä hyödynnetään erilaisia kortteja (kyvyt, salaisuudet, juorut, esineet) apuvälineinä ja ratkaisun avaimina. Näiden käyttö selvitetään perinpohjaisesti illan aluksi, ja tarvittaessa isäntä opastaa käytössä koko illan ajan. Tärkeintä on kuitenkin muistaa, että ratkaisu on harvemmin yhden ainoan kortin takana, vaan sitä varten joutuu yhdistämään niin korteista kuin hahmoiltakin saatavaa tietoa. Kaikki ohjelmaan olennaisesti liittyvät esineet annetaan vieraille illan aluksi, eikä mitään hahmoissa mainittuja esineitä tai aseita tarvitse ottaa mukaan.

 

TILA JA TEKNIIKKA

Juhlatilassa on hyvä olla tilaa liikkumiseen ja riittävästi istumapaikkoja mahdollista ruokailua varten. Tila voi olla ravintolasali tai vaikka yökerho, ei tarvetta lavalle tai esitystekniikalle. Yli 50 hengen tilaisuuksissa suositeltavaa käyttää mikrofonia.

LISÄTIETOJA JA VINKKEJÄ OSALLISTUMISEEN

  • Osallistuminen ei vaadi näyttelijänlahjoja tai vuorosanojen opettelua, eikä ketään pakoteta esiintymään mukavuusalueensa ulkopuolella. Heittäytymällä tarinaan ja omaan roolihahmoonsa saa kuitenkin ohjelmasta eniten irti.

  • Suosittelemme ottamaan mukaan lukulasit, mikäli tarvitsee niitä tekstin lukemiseen.

  • Murhamysteereissä tiedonjako ja yhteistyö ovat avaimia onnistumiseen, ja suosittelemme etsimään vieraiden joukosta ne hahmot, joiden kanssa voi liittoutua tai joilta voi saada hyödyllistä tietoa.

  • Jokaisella hahmolla on oma agendansa, joten ihan kaikkiin ei kannata luottaa sokeasti.

  • Paikalla olevalta isännältä voi aina kysyä lisää vinkkejä, että miten pääsee etenemään tarinassa, hahmon tavoitteissa tai murhan ratkaisussa.

INFOT JA TARJOUSPYYNTÖ YKSITYISTILAISUUTEEN

KÄSIKIRJOITUS

Miika Saari, Teemu Reini, Olli Nupponen, Sami Villa ja Santtu Pelkonen


TUOTANTO 

Tuoni Studiot Oy

 

Salamurhaajien kilta pohjautuu ´Killers International´-nimiseen tarinaan, juoni ja hahmot ovat Tuoni Studioiden käsialaa. Kaikki oikeudet ja varkaat pidätetään.

Murhamysteeri monogrammi
TIETOA MEISTÄ        FAQ      YHTEISTYÖ       TÖIHIN MEILLE        TUONEN VÄKI       
  • Instagram
  • Facebook
bottom of page